Jakými pravidly se řídí vývoz zboží mimo EU

Mnoho českých firem obchoduje nejen v České republice, ale také mezinárodně. Je to koneckonců pochopitelné. Znamená to více zákazníků a větší základnu, což jim přináší vyšší zisk. A to je to, o co jde kterékoliv firmě především. Pokud však chcete obchodovat na mezinárodním trhu, zvláště pokud vám jde o vývoz zboží mimo EU, je potřeba se připravit na mnoho formalit, které při vnitrostátním obchodu, nebo i obchodu v rámci Evropské Unie, můžeme jednoduše přeskočit.

prodávat můžeme i do zahraničí

Tou první je samozřejmě celní řízení. Jednoduše řečeno, u každé naší zásilky musíme deklarovat, o co přesně se jedná, a zaplatit příslušný poplatek. Ten se samozřejmě bude lišit v závislosti na druhu nákladu a na jejím objemu. To může být důležité zejména pro velké firmy, které obchodují ve velkých objemech.

Dále je to pak zajištění povolení k dovozu zboží do dané země. Mnoho států si totiž hlídá, která zahraniční firma do něj může dovážet své zboží. Proto je mnohdy nezbytné zajistit si povolení k dovozu svých výrobků. To však obvykle platí pouze pro velké firmy. Důležité je samozřejmě také zajistit svým pracovníkům potřebná víza, zvláště pokud budete své zboží převážet vlastními silami. Jen málo zemí mimo Evropskou Unii má se všemi ostatními státy bezvízový styk, takže i tuto formalitu bude nejspíše potřeba splnit.

i zahraniční obchod má svá pravidla

Také je nutné mít potřebné papíry k tomu, abyste do daného státu mohli nejen dovážet, ale také prodávat, zvláště pokud si tam chcete otevřít svou pobočku. Pravidla zde bývají obvykle poměrně přísná, aby nebyli ohroženi místní prodejci. Proto není snadné potřebné dokumenty získat.

V neposlední řadě je potřeba si uvědomit, že veškeré tyto kroky vás budou stát peníze. K tomu navíc přidejte i zvýšené náklady na dopravu, a možné zjistíte, že se vám zahraniční prodej mimo Evropskou Unii až tak nevyplatí. I to jsou důvody, proč je dobré se před podobným rozhodnutím poradit s odborníkem. Ten vám přesně řekne, zda je to pro vás výhodná cesta či nikoliv. A to vám může dokonce i zachránit firmu.